Moi followersi na Insta - kim są i jak wykorzystać tę wiedzę?

separator

Kim są Twoi followersi na Insta? Myślałeś o tym? Jeżeli nie, to czas najwyższy, by się im bliżej przyjrzeć! Po co? Po to, by ich poznać. Zapoznać się z tym co lubią, czego nie, a potem dać im taki content, który pokochają i chętnie udostępnią dalej, dzięki czemu Twoja społeczność zacznie rosnąć!

Followersi na Insta – gdzie znaleźć o nich informacje?

Aby zobaczyć tego typu statystyki, musisz mieć konto twórcy albo konto biznesowe. Więcej o tym typie konta piszę tu.

Jeżeli posiadasz tego typu konto, to wejdź na swój profil i kliknij “Statystyki”, a następnie “Twoja grupa odbiorców”.

Widzimy tu najpopularniejsze lokalizacje, przedział wiekowy, płeć oraz pory dnia/tygodnia, w których są najbardziej aktywni. Pomyślisz pewnie, że to trochę mało i że nie da się z tego typu danych wyciągnąć zbyt wielu informacji… I tutaj muszę się z Tobą zgodzić!

Zakładając, że Twoje konto na Instagramie służy np. do dzielenia się wiedzą albo do wzmacniania swojej marki osobistej – w jaki sposób masz formułować skuteczne komunikaty, skoro nie masz dostatecznych informacji o ludziach, którzy codziennie Cię obserwują, wchodzą w dyskusje, czy lajkują Twoje zdjęcia?

Oczywiście nie chodzi mi tutaj o tak zwane pisanie “pod publiczkę”, tak aby się przypodobać – nie! To nie da dobrych efektów. Musisz być sobą, musisz mieć swoje zdanie, a obserwatorzy albo Cię polubią, albo nie. Tak to działa, nic na siłę. 



Jeżeli posiadasz pewne informacje o swoich odbiorcach, to wierz mi, że jesteś w stanie tworzyć content, który po pierwsze Cię odzwierciedla oraz to, czym chcesz się podzielić ze światem, a po drugie z pewnością będzie atrakcyjny dla Twoich obserwatorów.

A o to przecież chodzi! Twórz wartościowy content, a Twoje konto na Insta zacznie rosnąć naturalnie (bez kupowania followersów!), skupiając wokół ludzi, którzy naprawdę są zainteresowani Twoją osobą czy marką.

Poniżej znajdziesz kilka luźnych przykładów, oczywiście nikt nie każe Ci kurczowo się trzymać tego typu wskazówek, traktuj je wyłącznie jako podpowiedź, jako coś, co może Cię zainspirować do tworzenia jakościowych treści.

Oto przykład:

Powiedzmy, że na poniższej grafice znajduje się analiza Twojego konta. Followersi na Insta – zainteresowania. Po lewej widzimy, że w głównej mierze interesują się modą, a później kolejno: architektura, jedzenie, fotografia, muzyka, uroda, ogród, zwierzęta i fitness. 

Po prawej zaś widzimy, co Twoich followersów interesuje najmniej. Mamy tu podróże, biżuterię, tatuaż i wesele.

Wniosek nasuwa się sam – porady na temat wesela mogą przejść niezauważone albo wręcz sprawią, że liczba unfollow wzrośnie, a tego byśmy nie chcieli 😉 Za to post w temacie mody, prawdopodobnie przyjmie się dobrze, a jeżeli dasz odbiorcom jakąś dodatkową wartość, możesz liczyć nie tylko na serduszka, ale i udostępnienia.

Analizę tę możesz zgłębić jeszcze bardziej i poszukiwania zawęzić tylko do “aktywnych followersów”, wówczas dane te będą jeszcze bardziej trafione.

Followersi na Insta – Czego jeszcze możemy się o nich dowiedzieć? Pobawmy się w detektywa! 😉

Czy wiesz kogo Twoi followersi na Insta często tagują? Jeżeli są to konta, o przedsiębiorczości, o kobietach biznesu, albo o motywacji, to już wiesz o swoich odbiorcach kolejną rzecz – lubią biznesowy content i chętnie się w niego angażują, daj im go więc!

Jakich hashtagów używają Twoi followersi na Insta?

Może są to hashtagi typu #SuperWyzwanie albo #wyzwanie123, albo #wyzwanieXYZ? Wiesz już, że Twoi followersi na Insta kochają wyzwania. Może więc warto im zorganizować jeszcze jedno? 🙂

Albo hashtagi typu #geek #geeklife #geekcouple #geekgirl? No proszę, zatem wiesz już, że część Twoich followersów, to geeki z krwi i kości 😉

To tylko przykłady, ale jak widzisz z tego typu obserwacji, wyciągnąć możesz masę informacji, a regularne analizy z pewnością sprawią, że zaczniesz tworzyć taki content, który Twoi followersi na Insta pokochają, a tutaj już krótka droga do regularnego zwiększania zasięgów.

Ok, a teraz najistotniejsza informacja z całego tego artykułu! Gdzie szukać informacji o followersach jak w powyższych przykładach? Zainteresowania, tagi, hashtagi moich followersów na Insta? Instagram ich nie udostępnia, niezbędne będzie wsparcie programów zewnętrznych.

Ten, którego ja używam, to IQ Hashtags. Jest bezpieczny, a w dodatku ma wiele, wiele innych przydatnych funkcji, o których pisałam m.in. tutaj: JAK ZWIĘKSZYĆ AKTYWNOŚĆ NA INSTAGRAMIE? 3 SPOSOBY, KTÓRYCH NA PEWNO NIE STOSUJESZ oraz tu: WSKOCZ DO “TOP9” I ZWIĘKSZ ZASIĘGI NA INSTAGRAMIE!

Nim więc raz jeszcze pomyślisz o tym, by kupić followersów na Instagramie po to, by mieć więcej fanów, przemyśl to raz jeszcze, bo być może ze swoją ambicją i zapałem jesteś w stanie zebrać społeczność własnymi siłami, a przy tym masz gwarancję, że będą to ludzie prawdziwie zaangażowani i zainteresowani tym, co tworzysz.

Powodzenia!
– Aneta Łakomska

jak sprzedać ebooka bez e-sklepu